söndag 2 juni 2024

Note to self.

2 juni 2024.


Note to self.

Det gör ont att ramla handlöst över stenar och rötter när man springer. Undvik det. 


Jag gjorde det igår, så idag är jag justerad. Arm och revben är ömma. Det gör ont att andas eller hosta. Det gjorde ont i natt, att röra mig.


Jag snubblade på en rot i en nedförsbacke när jag sprang längs Roslagsleden. Jag ramlade på rötterna och stenarna, skrapade armen, händerna och knäna och slog i revbenen. Jag klarade mig ändå hyfsat och kunde ta mig hem för egen maskin. Sol och skön värme gjorde ändå turen skön. 


Det var rätt länge sen jag föll, men jag kan också förstå varför jag gjorde det. Energi (mat, dryck), sömn och träning spelar roll för möjligheterna i livet. Det som fallerar påverkar resten.  Man måste ordna rätt för sig själv. 


Jag behöver träna mer styrka, mer smidighet, mer hopp. Jag såg (häromåret) att en judoklubb arrangerade fallkurser för årsrika. Det skulle jag behöva, å andra sidan kanske jag inte faller om jag ordnar de andra delarna i livet. Styrketräning, cykel, simning och hopp ska in mer i min dagliga träning. Jag gör för lite av det. Bättre energiintag behöver jag också. Och mer lyfta på fötterna längs de besvärligaste skogsstigarna. 


Mer av allt, inte mindre. 


A..












Inga kommentarer: