torsdag 27 juni 2024

27/6-24. Simmat. 22 grader i vattnet. 26 grader i luften.

Simmat.

22 grader i vattnet. 26 grader i luften. Stillhet och en kav lugn roslagssjö. Ljuvligt, magiskt.

Simmat 4 längder, två gånger fram och tillbaka till klippan. (200 meter per längd)

Jag undrar hur jag behöver träna mina knän för att inte få ont vid bröstsim. Vilka övningar behöver knän för att inte skadas av en sorts ensidig rörelse?

Fortsatt hel kropp, alltså. Bra styrketräning för knän. Hur styrketränar proffs och motionärer sina simmarknän?

Den andra frågan är säkerhet. Jag är inte själv och tycker mig kunna vad som helst. Jag fattar att det inte är sant, och jag kommer inte att kunna rädda eller räddas för att vi är för långt ifrån varandra. Jag funderar därför kring flytetyg som inte hindrar simning.

Säkerhetstänkande, alltså. Vet du ett flytetyg (inte tyg, en sak, inte flytväst) som är avsedd för ensamsimmare utomhus?

Därutöver: lös hund och tre vuxna på badplatsen. Det är förbjudet att ha hundar på kommunens badplatser. För mig obehagligt, eftersom jag är rädd för hundar som kommer närmre än 2 meter.

A..

Inga kommentarer: