torsdag 18 juli 2013

Jag tittar på dödsannonsen ...

Jag tittar på dödsannonsen och minnesorden som rullar fram i flödet på Facebook. Du hade dött i midsommartrafiken. Du var född 1948 och var full av liv och kraft, men i ett ögonblick var allt förbi.

Förbi. På bara en kort sekund. Helt utan förvarning var du borta.

Jag minns din glädje, din vrede, din spontanitet, din frustration och ditt skratt. Jag minns din idoghet. Jag minns din stora glädje över ditt arbete. Jag minns ditt åkande kors och tvärs, för lugn och ro och för uppdragets plats. Jag minns dina fantastiska telefonräkningar, för utan din telefon skulle du aldrig kunnat vara. Den var ditt levebröd och den var din glädje. I din glädje fanns också din sambo, dina fantastiska barn och din hund. De fanns där, för dig.

Jag har ofta tänkt på dig. Ofta. Jag har saknat och sörjt. Dröjt. Längtat. Undrat. Saknat.

Jag dröjde alldeles för länge. Och nu finns du inte längre kvar.

På bara kort ögonblick - var allt förbi.

A..

1948-2013

Inga kommentarer: