tisdag 6 maj 2014

Den som har mest prylar när hen dör vinner ...

Den som har mest prylar när hen dör vinner, sägs det. Jag tänker att jag skall försöka göra tvärtom. Jag skall försöka göra mig av med allt som inte behövs och bara ha kvar, eller införskaffa, sådant som jag måste ha. Och måste är då inte prydnad eller ha-begär, måste är måste för att det behövs. Jag tycker att det är omåttligt svårt att slänga saker, men tänker att jag kan göra det av hänsyn till mina barn.

När jag dör, så är det antagligen inte så fantastiskt roligt att gräva i gammal smörja. Ja, viss smörja kan vara rolig, förstås, men inte allt. Så, nu är tid för rensning, vill jag tänka. Man vet ju inte när min tid är utmätt som slut.

En säck i veckan? Kan det vara ett lagom mått?

Slänga. Sälja. Eller ge bort.

Hur svårt kan det vara?

A..


Inga kommentarer: