söndag 10 oktober 2010

Det finns minst 100 skäl att älska....

...dagens steg.

Dagen har ännu nästan inte börjat. Men den skapar sina möjligheter. Idag skall jag springa. Inte så långt, men ändå några steg. Jag skall ta nya steg för att göra ett bra marathon, vad tiden lider.

Jag har vilat en tid. Det skavde en aning efter vår resa till Budapest, och det är nu bortvilat. Jag kan gå och hoppa igen, och nu är tid att åter skapa springsteg. Och att åter finna njutningen i löpningen, träningen och tröttheten. Den som skapar ny lust och glädje. Allteftersom dagen går.

Jag ser andra människor löparglädje och längtar tillbaka till känslan. Den starka känslan, som löpningen innebär. Endorfinerna som lossnar och skapar mer. De som bygger kraft, lust och inspiration.

Idag är dagen för nya steg.

Anette Grinde

Inga kommentarer: