lördag 15 februari 2020

Spring tills du stupar - februariutmaningen - dag 14

Minus åttakommafyra. Sträck på dig och bestäm dig. Det finns andra i utmaningsgruppen som har sprungit i minus tjugo graders kyla. Varför skulle inte du kunna springa i minus åtta? Du kommer att ångra dig om du inte gör det du har tänkt.

Klä dig. Gå ut. Spring. Njut.

Det är inte ens mörkt kl 0630, du behöver inte ens pannlampan längre. Du får se solen sakta stiga över kanten, njuta av ljuset som kommer. Du gör det för din egen skull. Inte för någon annan. Du gör det för att det är en endorfinkick som du kan leva på en stor del av dagen. Det är inspirerande. Du kan.

Så, ja, jag gjorde.

Himmeln var blå. Det var kallt och friskt. Det var en ljuvlig tur.

Jag hann drygt 15 km innan bussen kom denna friska morgon. Ungdomarna stod stillsamt och väntade på bussen, utan vantar och mössa. Ja, det såg en aning kallt ut för dem. Jag höll mig varm i rörelse. Jag föredrar att springa till bussen framför att stå och vänta i stillsamhet.

Jag är innerligt glad att jag klädde mig, klev ut över tröskeln och sprang till bussen denna ljuvligt vackra fredag den 14 februari 2020.

A..




#jagharintestupatän #springtillsdustupar #februariutmaningen #Norrtälje

Inga kommentarer: