söndag 30 juni 2019

Jonas Hassen Khemiri - sommarpratar i P1

Jonas Hassen Khemiri talar i P1 sommar den 29 juni 2019. Khemiri är författaren - som jag har mött honom. Ja, han är förstås väldigt mycket mer. Jag har inte mött honom i verkligheten, men jag har mött hans ord i hans bok Pappaklausulen. Det var en fin bok, som jag tyckte mycket om och gärna talar om i bokhandeln.

Jonas Hassen Khemiri talar mycket om rädslor, oförmågan att skriva eller möta människor. Ja, han talar om kärleken och livet också. Han talar om det svåra men kanske också det lätta med kärleken och livet. Kanske talar han ändå mest om vilken skillnad det kan bli när man släpper rädslan och vågar.

Jag blir kraftigt berörd av det han säger, ja, av hela hans sommarprat. Varför är vi så rädda? What´s the point? Världen är, ja, vad är världen? Vad är viktigt? Vem är vi och varför?

Tack, Jonas Hassen Khemiri. Utlämnande. Starkt. Vackert. Viktigt. Fint.

Jag bugar.

Varmt lycka till i allt du gör!

A..

Inga kommentarer: