söndag 4 november 2012

Smile :)

Smile
Fotograf Anders Blomqvist
Förlag; The Seeing Eye
2004
www.andersblomqvist.com
Isbn 91 631 3844 1

En liten bok som utstrålar glädje. Anders Blomqvist har rest. Han har samlat upplevelser och fotografier. I denna bok har han samlat fotografier av människor som ler. Unga, gamla, svenska och indiska. Liksom män, kvinnor och barn ifrån Sri Lanka, Nepal och Burma. Med mera. De ler, de skrattar och de gör mig förundrad. Jag undrar vilka de är, vad de gör och hur de har det. De får mig att längta efter människor, världen över. De får mig att längta efter att resa, till nya spännande platser - för att möta nya spännande människor. De får mig att le.

Fantastiska människor, fotograferade på fantastiska platser. Med glädje.

Ja, det är en liten bok som utstrålar glädje. Det är en sådan liten bok man gärna kan ge till någon man vill se glad.

Anette


Länkar & sånt;  
Adlibris - Bokus - Bokia Knuff om böckerKnuff om Isbn 91 631 3844 1.   Intressant.  Bloggkartan NorrtäljeNyligen.seBlogger.comKnuff bloggar.  Knuff om Anders Blomqvist - Bloggare om fotograf  Anders Blomqvist - -  ... 

Inga kommentarer: