torsdag 29 november 2012

Ett ordentligt snöfall...

Söderby 29 november 2012
Ja, så är vintern här. Möjligen tillfälligt, men ändå. Det är andra gången i år. Den kom någon gång i slutet av oktober också, vill jag minnas. Då gick den igen.

Det är nu redigt mycket snö och vackert vitt. Kanske får vi önska oss en vit jul, där barnen kan busa i snön, göra vackra snögubbar och slippa den gråsvarta blötan. Ja, det vore fint. Snö är vackert. Det är fint och ljust när den får ligga kvar.

Det är som friskvård för själen när det ljusnar. När den mörka hösten är förbi och vintern istället gör sig gällande. Med minusgrader och vit, vacker snö. Man får bara hoppas att det inte blir riktigt kallt, så att min marathon- och ultraträning går i stöpet.

I december finns det några enstaka marathon att springa i Sverige. Något vanligt och något särskilt. Bovallstrand Luciamarathon är ett vanligt & Blåfrusen i Vaxholmstrakten är ett särskilt. Man kanske skall klura på att anmäla sig till något av dessa. Jag kan tänka mig att det finns några som springer båda. Inte jag, dock.

A..



Länkar & sånt;  
Intressant.  Bloggkartan NorrtäljeNyligen.seBlogger.comKnuff bloggar.  Knuff om friskvård - Bloggare om marathon - snö  - ultralöpning  ...

Inga kommentarer: