fredag 16 oktober 2009

Jag längtar ....

Jag längtar efter värmen
redan
fast hösten liksom just har kommit

Jag längtar efter ljuset
redan
fast mörkret nästan inte ens har anlänt

Jag längtar efter motorcykeltiden
redan
fast jag inte ens har hunnit ställa in den för vintern

Men samtidigt är hösten så fantastiskt vacker
med det där lite kalla
och mörka
och ruggiga
Och med alla de fantastiska färgerna

Jag längtar till sommaren.
Men först
vill jag ha höst en stund till.
Och sedan
vill jag nog ha en riktig vinter.
Med möjlighet för skidor och skridskor.

Och sen kommer ju den fantastiska våren.
Den där mörkret ger vika
och blommorna och grönskan gör sig gällande

Sen är det sommar
Då vill jag ha värme
och ljus
och soliga dagar.
Och då vill jag åter färdas på fantastiska vägar
eller paddla i underbara vatten

I väntan på sommaren
får jag njuta av hösten, vintern och våren
och minnas att springa, leva, cykla, skratta och finnas är en njutning även under denna tid

Anette Grinde

Inga kommentarer: