torsdag 1 oktober 2009

Med ett glatt ansikte, vackra blå ögon och....

...mjöliga händer välkomnar hon oss till sitt Brunkebergs Bageri. Heléne Johansson har skrivit en bok om "Bröd - från Brunkebergs bageri".

Boken rymmer fakta om brödbakning och en mängd recept som inbjuder till bakning. Den innehåller oxå otroligt vackra bilder, fotograferade av Stefan Wettainen.

För mig blir det en stor skillnad i jämförelse med min tidigare "bakkarriär" då jag aldrig tidigare har mätt - som i vägt - de ingredienser som ingått. Jag bakar gärna, men tillför ingredienser på en höft. Omätta och ovägda.

Men - så får det nu bli. Jag får helt enkelt försöka ändra mig. Jag blir verkligen oerhört sugen på att testa dessa recept. Boken inbjuder verkligen mig till detta.

Anette Grinde



ISBN 978-91-7424-066-5

Inga kommentarer: