söndag 30 oktober 2016

Idag är en bra dag, fyllt att skratt och vänlig värme.

Gråter.
Jag håller kurs. Vi värderar, talar skatteplikt, avdragsrätt och kostnader. Vi förhåller oss till reglerna så att det känns i hela kroppen. Både skratt och mer plågsamma känslor vandrar genom oss. För mig, som kursledare, är det fantastiskt roligt men också utmanande. Vi har skoj och peppar loss i glansen kring skattereglerna.
Vid lunchtid andas jag några djupa andetag innan jag jag ger mig ut på matjakt. Jag ler och vandrar över gator och torg, det är vackert och höstigt. Det är lite kylslaget så tårarna rinner över kinderna.
Jag går in på en Thaikrog och beställer lunch. Servitören säger; 79 kr, tack. Han säger vidare; - där borta finns dryck och bestick, och här är en servett för tårarna på dina kinder.
Vissa handlingar, de behöver verkligen inte vara stora, värmer hjärtat lite särskilt, tänker jag.
Idag är en bra dag, fyllt att skratt och vänlig värme. Jag hoppas att också i morgon blir en finfin dag - både för dig och för mig, oavsett vad vi råkar ha för oss.

A..

Inga kommentarer: