lördag 16 juli 2016

Ge konkret beröm till dina anställda



Jag känner lite ironi i bakhuvudet när jag läser inlägget i tidningen. Ny forskning visar att rätt feedback ökar anställdas prestationer. Hur kan det vara nytt? Visst förstår vi att konkret uppmärksamhet i olika frågor är värdefullt? Eller kanske gör vi inte det, eftersom det så sällan hörs just så.

Kritik sprids generellt gärna. Beröm inte. Kanske är det Jante som sitter i vägen för detta.

Jag blir glad över beröm. Jag ser att andra människor blir glada när de får positiv uppmärksamhet och beröm. Det känns bra att sprida positiv uppmärksamhet och det skulle kännas bra att se att andra gör det mer och oftare.

Jag tänker på att försöka göra det mer och oftare. Hänger du på och försöker göra det du också?

A..





Inga kommentarer: