lördag 11 juni 2011

Tidningen Helg (Norrtelje Tidning)

Norrtelje Tidning ger ut tidningen Helg. Den utkommer en dag i veckan och delas ut gratis till alla hushåll i kommunen. Det har, från Norrtelje Tidnings håll, talats mycket om tidningen i förväg och nu når den oss vecka efter vecka.

Jag noterar tidningen. Jag bläddrar igenom den, konstaterar att där är mycket få läsvärda artiklar, en hel del utfyllnad och väldigt mycket annonser. Jag lägger väldigt lite tid på att betrakta annonserna. Tidningen känns som ett reklamblad.

Min sambo fångar tidningen. Han lägger max två minuter av sin tid på den, och förpassar den sedan till pappersinsamlingen.

Det står klart och tydligt, på vår låda, att vi inte önskar reklam. Nästa vecka hoppas jag att utdelaren noterar att reklamtidningen Helg inte skall läggas i vår låda.

Anette Grinde 

Inga kommentarer: