lördag 18 juni 2011

STF utmanar...

Idag blir jag glad när jag ser att STF utmanar sina medlemmar. Det inspirerar och glädjer mig när jag ser att STF vill delta i St Olavsloppet.

STF skriver;

Spring för och med STF – S:t Olavsloppet

Var med i STF-laget och upplev glädjen, utmaningen och folkfesten i den årliga stafetten Sankt Olavsstafetten mellan Trondheim och Östersund. Den 29/6 - 2/7 arrangeras den 34 mil långa stafetten som går på några av Tröndelags och Västjämtlands vackraste vägar.

Stafetten går längs vägar som i århundraden har knutit ihop Jämtar och Trönder, Sverige och Norge. Handelsresanden, pilgrimer, forbönder och friare har strävsamt färdats här. Men även blomsterherrar, luftgäster, upptäcksresande och turister har nyfiket spatserat och insupit skönheten, stillheten och naturens skiftningar. Se fjorden, fjällen och Storsjöbygden i sommarskrud!

Nu har du chansen till din egen upplevelse av denna fantastiska del av Norden!

Eftersom detta är en folkfest, ett roligt lopp men också ett utmärkt sätt att synas och träffa folk så ställer STF upp med ett lag.

Vi vill därför bjuda in alla STF-are att komma och dela denna glädje med oss. Det spelar ingen roll om du är elitlöpare eller glad motionär, alla är välkomna och alla kan vara med! Gå, lunka eller löp för glatta livet. Det viktigaste är att vi tar oss fram! Loppet pågår under fyra dagar och hela sträckan är indelad i 54 etapper på allt mellan 3,5 till 11 km, så det finns en sträcka för alla ambitioner.

Du kan vara med en dag eller alla fyra, springa en sträcka eller flera. Det viktigaste är att vi är med, har roligt och visar upp STF. ”Lagledningen” ordnar boende och lokala transporter.

Läs mer om loppet här http://www.st-olavsloppet.com/

För frågor eller anmälan, kontakta mig, Mattias Jaktlund på mattias.jaktlund@stfturist.se

Väl mött!
Mattias Jaktlund

-------------------

Denna uppmaning hoppas jag får en god spridning i STF.s led. Jag hoppas att Jaktlunds uppmaning fångar många och att STF kommer till start i årets lopp.

Anette Grinde

Inga kommentarer: