lördag 19 februari 2011

Jag besökte den vackra staden Göteborg

Underbart, får man nog säga. Ändå.

Jag besökte Göteborg. Det var kallt och snöigt. Avenyn var halvisig och inte alls så gästvänlig och folkfylld som den brukar vara i maj. Fast det är klart. Något Göteborgsvarv stod just nu inte på agendan, vare sig för staden eller för mig.

Jag var där på kurs. En kurs för ett mer aktivt affärsnätverkande. En kurs som borgar för fler möten med företagare och människor som vill skapa mer för sig själva och andra.

Det skapar skillnad för framtiden.

Att jag frös om tårna och gick vilse var ju helt mitt eget fel. Min längtan till sommaren verkar ge mig en ovilja att köpa riktigt bra vinterskor och mitt irrande mellan gatorna i staden kan bara skyllas på att jag ännu inte anmält mig till en orienteringskurs för bättre riktningskoll.

Att kursen var fantastisk var deltagarnas och kursledarens förtjänst. Det var två dagar som skapar skillnad och gör mer.

Jag såg att man kan springa Göteborgsvarvet och samtidigt gynna t ex Stadsmissionen. Det var ju fantastiskt - och jag hoppas att de väl fyller sin kvot.

Anette Grinde ... . . .

Inga kommentarer: