torsdag 6 maj 2010

Runda upp...

Jag fick frågan, när jag köpte en kjol, om jag ville runda upp. För vad, blev naturligtvis min följdfråga. För Röda Korset, blev svaret.

Nej, tack. Jag vill inte runda upp - för Röda Korset.

Jag vill inte vara med i Röda Korset. Jag vill inte bidra till Röda Korset, med pengar. Jag skulle gärna göra ideella insatser, jag skulle gärna arbeta för Röda Koset - men jag vill inte bidra med pengar. Jag vill helt enkelt inte bidra till de höga löner som organisationern betalar sina ledare/chefer.

Röda Korset gör fantastiska insatser. De har en mycket bra verksamhet. De stödjer och hjälper mängder av människor som har det mycket svårt, såväl här hemma i vårt land som runt om i världen. De bedriver en mycket viktig verksamhet, ur många perspektiv.

Men - de skulle kunna göra ännu mer. Om de hade mer resurser, eller om de använde tillgängliga resurser till nöd i stället för till ledarnas lyx.

Så - nej. Jag vill inte bidra med pengar till Röda Korset. Inte med en endaste krona.

A ...

Inga kommentarer: