lördag 29 maj 2010

Det finns dagar som är bättre än andra...

och idag är en sådan dag...

Det är grönt, gult och underbart vackert ute. Min fantastiske sambo är idogt flitig med sin uppgifter. Han är en riktig arbetsmyra. Och en riktigt duktig sådan.

Själv har jag klippt gräset i det grådurande vädret. Det var lite på gränsen till dugg, men ändå inte riktigt, när jag klippte bort de idogt stretande maskrosorna från den gröna ytan. Strax efter jag var klar tilltog det blöta och regnet kom. Men vad gjorde det, just då. Det var mest bara glatt att jag hann klippa i tid. Det luktar så gott och det är så bra att det är gjort.

När jag klippte gräset noterade jag att rabarberna växer så det knakar. Och att trädgårdslandet har smått grönt som stretar upp ur den vackert iordningsställda jorden. Det är fantastiskt vad det växer fort.

Det blir tid att göra en rabarberpaj, strax efter våffellunchen och mitt i bak/jäsningsproceduren av veckans matbröd. Det luktar så ljuvligt gott av nybakt bröd i huset.

Ungarna roar sig i London. De svarar inte på telefon och sms, men säkert har de skoj tillsammans i den stora staden. De är så fantastiskt fina, de två små barnen. De gör mig så glad att de är friska, krya och alerta. Eller kanske är de ändå inte så små längre, när de nu kan åka till London alldeles själva. Oavsett stora eller små, så gör det mig så glad att de finns och har det bra.

Det gör mig oxå så glad när jag ser att vår nätverksgrupp är på gång. Den växer, tillför energi och glädje och den gör mer för fler. Det är roligt att se Helén, Elvirorna, Janne, Jakob, Turid och alla de övriga som gör, anstränger sig och försöker. Vår nya medlem, Katarina, känns verkligt roligt att hon är på plats. Jag blir glad när jag tänker på denna fredagsgrupp. Riktigt glad.

Tänk. Vissa dagar är bara riktigt bra. Idag är en riktigt bra dag. Även om regnet strilar sakta utanför mitt fönster.

A ...

Inga kommentarer: