lördag 4 oktober 2008

Ny månad. Nya möjligheter....

.... Och nya krav, om vi skall lägga en negativ ton på orden.

Eller också är det bara ett förhållningssätt. Krav skapar ju nya möjligheter, för såväl oss själva som för andra.

Låt oss se kraven som positiva möjligheter.

Oktober. Solen skiner på de färgade löven. Tiden med de fantastiska färgerna är här. Det ställer krav på mitt tålamod. Med hösten kommer mörkret, vilket gör det tungt att långpendla.

– Men, det ger mig verkligen också möjligheter. Att läsa, att skriva, att reflektera – över dagens händelser och över det som komma skall.

Skrivtid, lästid och reflektionstid. Det är min busstid, som ger mig en fantastisk möjlighet att stanna. Mitt bristande tålamod skapar negativa tankar, som då ger mig nya möjligheter att tänka till. Stanna, och tänka om. För - till vilken nytta, till vilken glädje lägger jag negativ energi på någon enda av livets alla händelser?

Det enda rätta kan vara att omvandla den negativa energin till positiv kraft.

Anette Grinde
2008-10-01

Inga kommentarer: