lördag 18 oktober 2008

Rabatt! - jag är inte säker på att jag vill ha dem...

I ett utskick från Ica, med fakturan/kontoutdraget, och den färgglada tidningen finner jag en sammanställning för mina inköp och poäng. Jag får oxå information att jag kan köpa en bok eller en micro. Jag vänder på sidan och noterar att jag har fått en bunt rabatter. Men sedan ser jag att det är just "mina varor". Just de jag brukar köpa. Då studsar jag till lite smått.

Jag brukar inte reagera över registreringar i register, mm. Men nu kändes det inte riktigt rätt. Har Ica verkligen rätt att registrera mina inköp, så att de kan spara dem "på mig"? Har jag godkänt detta i ett avtal, och i sådant fall när?

Jag vill verkligen inte att Ica för register och statistik över mina inköp. Inte nu, inte sen och inte alls.

Anette Grinde

Inga kommentarer: