måndag 9 december 2019

För mig är miljön och tillgängliga resurser av vikt - att vårda med omsorg

Min bransch skapar en mycket stor natur- och miljöpåfrestning. Jag blir därmed en del av något jag inte vill vara en del av. Där finns en oerhört stor förbättringspotential, både hos leverantörer, samordningsorganisationer och branschorganisationen.

Sammantaget är det stora kostnader, stor miljöpåverkan, ett stort resursslöseri och en helt galen riktning.

Branschorganisationen har dessutom förhandlat fram något som de tvingar in mig i, och som tar tid, kraft, energi och kostnader för mig att slippa. Jag tänker att branschorganisationer ska stå för fördelar och möjligheter, inte tvångsmässiga nackdelar. Det har hänt förr, det lär möjligen hända igen - det är trist och förskräckligt.

Nu behöver jag begrunda vad plusset med branschorganisationen är, ställt i relation till detta förskräckliga minus. Just nu är deltagandet i organisationen en enda stor sorg.

A..

Inga kommentarer: