söndag 24 september 2017

Ölandsmagazinet - höst 2017

Jag fick Ölandsmagazinet i min hand. Jag fick den i posten för att jag äger ett litet hus på Öland och tidningen verkar skickas ut till fastighetsägarna där. Tidningen är vacker, ja. Det är alltför mycket annonser i tidningen, men det är ju därför den når mig. Det är en gratistidning som bygger på annonsintäkter.

I det nu utgivna numret reagerar jag på bilderna. Jag gillar bild och text, så bilderna är viktiga för mig. I det här numret var det flera bilder som jag kunde stanna till vid, njuta av och betrakta en stund. Annars bläddras det mest raskt igenom, när bilden inte säger något. Särskilt fint var det med bilderna från Ribes (läder) och på kvinnan vid kamelerna. Mycket fint, mycket bra.

Joachim Grusell verkar vara fotografen som lyckats mycket väl här.

Det var mycket fina bilder i tidningen, Joachim Grusell. Dig skall jag hålla ögonen på, så fortsätt så.

Var hittar jag dig mer, än i Ölandsmagazinet, tro?

A..

Inga kommentarer: