måndag 5 oktober 2015

Glöd & energi....

Jag tillbringade söndagen tillsammans med människor som månar om djuren. De följde upp sina aktiviteter, talade om vad de gjort rätt och vad som kunde göras bättre. De begrundade framtiden och funderade över hur de kan göra livet bättre för djuren, men också hur de kan få andra att se och fatta avgörande beslut för sig själva och för djurens väl.

Jag ser gruppen som en viktig grupp, en sådan som gör skillnad. Jag hoppas att gruppen består, att de fortsätter i sina engagemang och att deras aktiviteter blir synliga för vad de är. Viktiga, engagerande, upplysande och glädjande.


Vacker konst i Brandbergen

Nu är det rönnbärstid

Jag tillbringar dagen tillsammans med en grupp
människor som diskuterar viktiga saker. Viktigt
för dem, för djuren och för livets väl.

Dagen innehåller en stor dos allvar men också en
stor dos glädje och gemenskap.

Begrundan. Eftertanke är viktigt för att kunna komma vidare. Det ägnar
sig gruppen åt idag.

I avspänd miljö och i glada vänners lag. 

Trygghet & glädje.

Så är det dags för ett gruppfoto. Soffan blir bra. Var är gruppen, tro?

Det artar sig. En till på plats och en är på väg. 

Välkommen, kära du. Varmt välkommen!

Lite proper. Du måste se lite proper ut. Låt mig hjälpa dig här.
(Fast vid närmare eftertanke pratade de nog om herr- och damknäppning,
alltså att dragkedjan sitter olika för herr och dam).

Välkommen, äntligen är också du här! Nu är vi snart alla!

Så. Och så skall alla le och alla titta åt samma håll. Skall vi försöka så?

Nu är vi på g. Ett finfint gäng.

Så. Glada! 

Och glada igen! 

Stort tack, för att ni lät mig delta under denna dag.

Foto; Anette Grinde

Inga kommentarer: