tisdag 31 mars 2009

Trots Allt - nr 2/2009....

Jag läser en artikel om Jonas Gardell - med anledning av hans nya bok "Om Jesus". När jag läser artikeln blir jag onekligen frestad att läsa boken. Jag önskar mig den i "onsdagspresent"! Kanske nappar en god dotter eller sambo på uppmaningen. Annars får jag helt enkelt gå och inhandla den själv. Jag har tidigare läst boken "Om Gud", av Gardell. Jag avser att läsa den igen, och ser oxå fram emot att läsa "Om Jesus". Gardell har onekligen lagt tid och kraft på granskning av bibeln. Det tackar vi för. Stort. För övrigt väljer jag bort Gardells böcker, men dessa båda läser jag gärna.

Som kontrast läser jag om Petter Karlsson, som varit i Indien och kört Enfield med sin 9-åriga dotter. Artikeln lät alldeles för gnällig för att tilltala, men den påminner mig om min längtan åter till Indien och Enfield. Såtillvida tillförde artikeln ändå. Det är riktigt guld att köra Enfield i Indien. Digitaltekniken är oxå fantastisk, som Karlsson nämner i sin artikel. Det är verkligen fantastiskt att kunna fota så mycket med den nya tekniken. Blir det tok, så kostar det inte ett öre att knäppa 13 bilder till. Det är rent underbart fantastiskt.

Man får gratulera 9-åringen som fick hänga med på MC-färden i Indien. Det skapade nog många nya erfarenheter för henne.

Anette Grinde

Inga kommentarer: