24/12-23. SLs kundtjänst (eller kanske trygghetsjouren).
En kvinna sitter på bussen. Hon talar med SLs kundtjänst, som det verkar. Hon är orolig för att någon ska ringa och anmäla henne eller någon annan för onykterhet, eller annan störning. Hon vill veta vilken väktare som kommer, hur väktaren kommer att agera, hur hon ska anmäla inringaren, vem det är och hon vill säkerställa att chauffören får information och att alla följer hennes instruktioner. Presumtivt, inget har hänt. Det är lugnt på bussen. Hon pratar högt, länge och med högtalaren påslagen.
Kundtjänsten talar tålmodigt med henne. Hon upprepar sig, talar säkert 30 min. Han svarar. Igen och igen. Igen och igen.
Hur många (märkliga, oroliga, obesvarbara) telefonsamtal får kundtjänstpersonal ta emot? Hur utbildas de i hantering av tålamodsprövande, kanske sjuka eller ensamma, oroliga inringare? Denne man, kundtjänsten, svarade hela tiden lugnt, igen och igen. Igen och igen.
Jag sänder en stillsam bön till den oroliga kvinnan för hennes väl, hon mådde uppenbart inte superbra. Det fanns mycket oro i hennes själ. Jag önskar henne en god jul. Jag sänder en stjärna, en stor eloge till den kundtjänstman som tålmodigt talade med henne. Jag önskar också honom en mycket god jul.
Heja, alla duktiga kundtjänstmedarbetare som möter folk där de är. Snyggt jobbat. God jul!
A..
#hejkundtjänst #sl #väktare
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar