måndag 5 augusti 2019

Vuxen kvinna (med sund man) hotar butikspersonal

- Jag ska prata skit om dig, jag lovar.

Jag undrar vad det är som gör att människor är genuint förskräckliga, att de hotar och är kopiöst otrevliga. Ingen tvingar dig att handla just här. Om du inte kan förlika dig med förutsättningarna, så gå, bara gå. Ingen blir lyckligare av att du är förskräcklig. Inte din man, inte du, inte jag och ingen annan heller.

Jag visade dig, lät dig ta din tid, du förstörde, du slet och förstörde - men du tog en vara som du tyckte att du ville ha. Jag berättade om förutsättningarna, jag slog in varan i ett paket - eftersom ditt  tystlåtne vänligt sinnade manliga sällskap tackade ja, han betalade och du var ohyggligt förskräcklig.

För mig hade det varit bättre om du inte hade handlat i min butik. Det hade besparat mig sorgen att höra dig. Det hade besparat mig sorgen och tyngden på mina axlar, som dina ord förde med sig.

Utanför hörde jag dig fortsätta att klaga. Du klagade på paketet, som jag hade lagt tid och pengar på att slå in. Jag erbjöd, ditt sällskap svarade ja. Du fortsatte din hemska klagolåt. Jag lade tid och vänlighet på dig och ditt sällskap, jag har varor i butiken och erbjuder dig att handla. Du måste inte.

Du kan inte ana hur ledsen jag blev av det du gjorde mot mig i butiken idag.

A..

Inga kommentarer: