torsdag 7 juli 2011

Den fjärde mannen - den fantastiske Sven Nylander

Igår kväll tänkte jag att jag skulle påbörja läsningen av boken "Den fjärde mannen – så besegrar du dig själv", skriven av Sven Nylander. Jag har läst den tidigare, för flera år sedan, men tänkte nu att den behövde begrundas igen. Så, jag hämtade den ur hyllan, bläddrar i den och påbörjade sedan läsningen.

Idag öppnar jag dagens morgontidning. Jag läser det som skall läsas, bläddrar över resten och slår sedan igen den. Sedan öppnar jag den igen, som att jag måste, och bläddrar ett varv till. Plötsligt får jag ögonen på en P1 annons. Jag ser att ".. och hör sen!" annonserar om "Fyran som varumärke", där det är Sven Nylander som skall tala.

Jag ryser en aning. Vad är detta för typ av sammanträffande? Jag tror nog att det är meningen att jag skall lyssna på detta program.

Anette Grinde 
F ö r e t a g s h u s e t

Lyssna på P1 - Sven Nylander 7 juli 2011
Wikipedia om Sven Nylander

Inga kommentarer: