måndag 2 maj 2011

Sol och ljuvligt blå himmel...

Idag skiner solen. Himlen är ljuvligt blå.

På min agenda står deklarationer, skattedeklarationer och målning. Där står också aktivitetsplanering inför kajakturer och mc-turer i sommar. Och läsning och en del skrivande, förstås. Några telefonsamtal skall hinnas med därtill.
Mitt i detta krävs ett centralortsbesök och en promenad i det ljuvligt vackra vårvädret.

Kanske skall jag passa på att köpa den där stegräknaren som jag längtar efter, när jag ändå är på besök i centralorten. Min tidigare stegräknare lånades av dottern. Hon bodde med en vän. De delade på ansvaret om disken. Den som gått minst under dagen, fick helt enkelt diska. Det var en bra tävling, tycker jag, en riktigt bra tävling. Det gör då inte något att stegräknaren inte vände åter till mig.

Idag är en bra dag. En riktigt bra dag.

Anette Grinde

Inga kommentarer: