onsdag 2 juli 2008

Radiotjänst....

Det finns företag som sänder bluff-fakturor. Det finns företag som vägrar att lyssna, när jag säger att jag inte beställt varan/tjänsten, eller som gör sig helt otillgängliga. Dessa företag riskerar att svartlistas. Andra företag & organisationer, som vägrar att lyssna, klarar sig bra ändå.

Jag har flyttat. Jag har berättat för Radiotjänst att jag inte längre skall faktureras för TV-avgift. Jag har berättat vem som istället skall faktureras. De ser var jag bor istället.

En tid går. Sedan kommer en påminnelse på den uppsagda fakturan - med ett tillägg med 75 kr, och hot om mycket mer och om vidare färd till Kronofogden.

Jag placerar mig i en - lång! - telefonkö.

Till slut kommer jag fram.

Jag informerar, igen, att jag har flyttat, att annan person finns i lägenehten - med TV.n - och att jag inte skall betala den utsända fakturan. Jag upplyser igen om min tidigare skrivelse, där jag meddelat att jag inte bär ansvar för betalning av den aktuella fakturan. Kundtjänst säger sig inte förstå, att jag inte kan förstå - att jag skall betala, informera, och dubbelt bekräfta att jag inte skall betala den angivna avgiften. Det räcker inte att säga det en gång. Jag måste ringa, eller skriva, igen. Minst två gånger, minst en upprepning - måste jag tala om för Radiotjänst, att jag inte bär ansvaret för den aktuella fakturan. För Radiotjänst måste jag också redogöra för familjeförhållanden och relationer.

Till slut finner jag det - absurt.

Om jag säger upp ett avtal - så räcker det att jag gör det en gång.
Det kräver inte att jag dubbelt bekräftar.

Radiotjänst regelsystem måste förändras. Detta är helt enkelt inte ok. Så här kan vi bara inte ha det.

Anette Grinde

1 kommentar:

Elrinth sa...

Du skulle aldrig någonsin skrivit på att du har tv eller något liknande ;)

Det absurda är snarare att vi har en sådan här avgift direkt man äger en tv.

Ifall någon kom in i min lägenhet för att göra en inspektion så skulle jag slå sönder min tvapparat. (4000 nypris för 5 år sedan) Det är billigare än att betala sån här skitavgift.