lördag 28 augusti 2010

Om sanningen skall fram...

skriver en politiker på sin blogg och berättar om sin sanning.. I valtider är det olika sanningar som råder, där alla kan vara sanna. Möjligen inte uppskattade av alla, men sanna utifrån den personens eller organisationens värderingar. Det gör inte den andra partens sanning osann.

Själv tappar jag orken att bry mig om den politiska diskussionen när den handlar mer om att kritisera sin motpart och att hävda sin egen förträfflighet än att objektivt och konstruktivt berätta vad respektive person står för. Själv och tillsammans med det parti det arbetar tillsammans med.

Det finns moderater som byter parti till socialdemokraterna och vice versa. Det kan bero på personkemi, partidiskussioner, ändrade värderingar eller på att man når framgång med sin egen kandidatur om man byter riktning.

Vi står strax inför att göra några viktiga val. Jag vill inte bygga mina val på pajkastning och konkurrensfrågeställningar. Jag vill bygga mina val på människor och partier som står för höga mänskliga värden, en högt ställd egen moral, en hög förståelse för människors personligheter och livets omständigheter, stora valmöjligheter och friheter, ett stort eget ansvar men också ett samhälle som tar hand om de sina. Inte med bidrag som utgångspunkt, men med omsorg och hjälp där det faktiskt behövs.

A ...

Inga kommentarer: