onsdag 1 februari 2012

Från pojkstreck till Sm-guld - Rånäs 4H skapar mer....

Jag ligger lite efter i läsningen kring det som händer i Norrtäljetrakten. Vi har ju varit borta en tid och därmed inte läst Norrtelje Tidning eller annat som rört hembygden. Hemma låg posthögen stor, när vi kom hem. Ett exemplar av Roslagen Runt, decembernumret, låg också kvar. Jag bläddrar raskt igenom den, tills jag studsar på rubriken "Från pojkstreck till SM-guld - Rånäs 4H började som en hemlig klubb". Ja, det är en artikel om fina Rånäs 4H, friidrottsföreningen som spelar roll och som skapar skillnad för många. Rånäs 4H gör mig glad.

Hans Davidsson, som är en av grundarna till föreningen och fortfarande är en av föreningens starkaste  drivkrafter, gör mig glad. Margareta Spång, ordförande i föreningen, gör mig också glad. Hon glöder och driver.

Margareta och Hans är exempel på personer i föreningen som gör skillnad. Det finns många, många fler. De arbetar ideellt, de skapar möjligheter för ungdomar, seniorer och veteraner. De glöder, glädjer, skapar och gör. De sitter inte bara still och snackar goja. De gör.

En stor eloge till alla människor i Rånäs 4H som gör och tillför - till sig själv, till föreningen och till andra.

Anette Grinde
Stolt medlem i Rånäs 4H






Inga kommentarer: