tisdag 14 februari 2012

Kalender 2012 - för färd till Stora Karlsö.

Min fina kalender saknar information om helgdagar, mm, så jag kan inte se när det är påsk och midsommar. Det finner jag lätt i temadagar - kalender 2012.

Där noteras att påsken infaller i början av april (2012-04-05 Skärtorsdagen, 2012-04-06 Långfredagen och
2012-04-07 Påskafton.)

Min undran var ju egentligen är det var midsommar, ty i den tiden var det lämpligt att åka till Stora Karlsö, vid Gotlands västra kust. Det förutsätter att man vill se sillgrisslorna utföra sina dödsföraktande hopp utför stupet ner mot havet. Det vill jag gärna. Midsommarafton 2012 infaller den 22 juni. På Stora Karlsö finns, sägs det, fina boenden och en god restaurang. STF har vandrarhem på platsen.

Stora Karlsö är naturreservat, och kräver därmed särskild omsorg i tanke och handling. Det är möjligt att besöka ön från 11 maj till 2 september under 2012.

Ja, till Stora Karlsö vill jag åka.

A..


Inga kommentarer: