lördag 5 september 2015

Vem är du?

Jag mailar en fråga till en förening, om den har kunskap inom ett visst område och kan hålla föreläsningar för en grupp med intresse och särskilt fokus i en viss fråga. Frågan ligger i kanten av föreningens kompetensområde.

Som svar får jag frågan vem är du och vad representerar du? Inget alls om själva frågan.

Jag titta på frågan och undrar, vad vill de veta? Varför vill de veta vem jag är och vad lägger de i detta? Vad skall jag svara? Vill de ha min cv och i sådant fall varför, när jag bara ställt en fråga om vad deras föreläsare kan? Jag blir extremt förvirrad av svaret från föreningen, som ju är en motfråga.

Jag är Anette. Människa. Intresserad. Jag representerar mig själv - och de presumtivt intresserade som vill lyssna. De vet jag inte ännu vilka de är. Allt annat saknar betydelse.

A..

Inga kommentarer: