tisdag 24 maj 2011

Idag grät jag när jag slog upp tidningen.

Ja. Tårarna forsade ur mig.

Aaron Caceres Aros blev 23 år. Han firade sin födelsedag med sina vänner, genom att gå ut och äta i Sthlm. Han hade just flyttat i hop med sin flickvän i en ny lägenhet i Norrtälje. De hade livet framför sig.

I kön till en Max-restaurang blev han ihjälslagen av främmande män. Bara för att han var vid fel plats vid fel tillfälle.

Detta våld är så fruktansvärt. Så oerhört onödigt.

Jag lider så, med hans familj. Med hans mor, hans bröder och hans flickvän. Och med hans vänner, särskilt med de som var med honom när det hände.

Jag lider också med alla oss andra, samhället i stort, som inte lyckas stoppa allt detta meningslösa våld. Det måste ta slut. Det måste verkligen ta slut.

Vi - du & jag - måste få allt detta våld att ta slut.

Anette Grinde

Inga kommentarer: