fredag 11 januari 2013

Vissa dagar är bättre än andra...

De sista dagarna har jag, vid flera tillfällen, mött riktigt fantastiska kvinnor i riktigt fantastiska organisationer. De har värnat och månat om sina respektive organisationer. De har värnat och månat om fredsfrågor, kvinnor och ickevåldsfrågor - och de har tagit sina roller på riktigt allvar. Det har lyst om dem. Det har känts att de menat allvar. Det gör mig så glad att se och höra människor som månar om viktiga fredsfrågor. Det gör mig så glad att tala med människor som tar sådana frågor på allvar. Denna vecka har jag haft förmånen att tala med sådana människor vid flera tillfällen. Jag blir riktigt glad av sån´t.

Jag blir också glad av att äntligen ha fått - kunnat - lämna blod. Tänk, att det skulle behöva vara så omåttligt svårt. Men, nu är det äntligen gjort.

Ja, vissa dagar är bättre än andra. Detta var en bra dag.

A..


Länkar & sånt;  
Intressant.  Bloggkartan NorrtäljeNyligen.seBlogger.comKnuff bloggar.  Knuff om  - mänskliga rättigheterfred - ickevåld - . Bloggare om  kvinnorörelser - ickevåd -   världsfred... 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför har du inte fått tidigare.Dåligt blodvärde? för smal? vilka kriterier gäller? Gunnel

Reflektioner Allteftersom sa...

Rätt vikt = minst 50 kg. Bra blodvärde (järn) = minst 125. Inte drälla till konstiga länder = 6 månaders karenstid. Inte vara sjuk. Inte vaccinerat sig nyligen. Inte tränat samma dag. Ätit ordentligt. Och dessutom skall man ta sig till blodcentralen när de har öppet. Bortsett från det, så var det lätt som en plätt!