torsdag 28 juli 2016

Chauffören hade inte tid, bussen indragen & jag är billös. Hur kommer man då hem?


Chauffören hade inte tid att fiska upp mig, bussen är indragen och jag är billös. Hur kommer man då hem? Ja, man får väl promenera. Hempromenaden tog ca 3 timmar. Det var varmt och skönt och jag lyssnande t ex på en sommarpratare som ältar (liiite för mycket) om tandläkarskräck, men också ger ifrån sig en del klokskap.

Jag vandrade genom det vackra landskapet och förundras över vår fantastiska natur. Den är fin, rogivande och fin. Ja, en fin tur. Ja, den skall jag absolut göra igen.

A..


Roslagsleden är märkt med orange färg längs vägen. Vissa sträckor är förstås avsevärt bättre än andra. Överlag är det dock väldigt fint - Roslagsleden kan verkligen rekommenderas. Vår natur är verkligen fantastiskt vacker. 


En lätt vind dansar över nejden. Grödorna, gräset och annan växtlighet svajar vänligt & tålmodigt i orimliga försök att hålla takt.

Inga kommentarer: