måndag 26 maj 2014

Kan man plastbanta?

Kan man plastbanta?

- Ja. Rätt ofta frustreras jag över all plast. Det är nästan omöjligt att gå ifrån en butik utan att få med sig plast. Jag vill verkligen inte ha all denna plast. Den som förstör vår natur, våra hav och ställer till en förskräcklig oreda i naturen. Plastpåsar, platsbyttor, plastprylar, med mera. Prylarna går sönder, de skall sorteras & återvinnas och de förstör vår miljö. Plasten sabbar för djuren. Den hamnar i haven och i djurens magar. Som dör. Måste vi verkligen ha all denna plast? Eller kan vi klara oss utan?

- Ja, vi kan klara oss utan den absolut största delen av denna plasthysteri.

- Så. Hur vore det om vi tog ett redigt tag och försökte utesluta plasten ur våra liv?

Det är dags att försöka. Påminn mig när jag glömmer. Jag tänker inte bli en supernörd, men jag tänker skärpa mig så gott det bara går. Det gör mig, och kanske dig, medveten. Eller medvetnare, om jag tjatar lite om saken. Gör jag det inte, tjatar alltså, så har nog också jag glömt. Påminn mig då.

A..






Inga kommentarer: