onsdag 3 juni 2015

Kottar i ryggen & regn från ovan

Någonstans i Polen, sommar 2014

Jag diskuterar resor med min vän. Han är inte riktigt på, när jag talar om många cykelmil & tält. Han talar om kottar i ryggen och pekar ut mot den svart/grå himlen. Kottarna går att flytta, men med regnet är det ju lite svårare.

Vi är solskenscyklister. Vi har cyklat åtminstone 600 mil utan regn de senaste åren. Möjligen är det så att solskenstiden är förbi, om vi fortsätter att cykla, och att vi därför behöver klura kring hur vi förhåller oss till regnet. Jag tänker att vi nog borde kunna öva på det, men ser att jag har svårt att hitta argumenten när jag vaknar på morgonen (inomhus) och regnet strilar utanför vårt fönster.

Men.
Kanske är det inte så ruskigt som man gärna vill tro? Det ser ju nästan alltid värre ut, än det faktiskt är.
Eller hur?
Visst är det så?

Ja, det är dags att packa nu!

A..






Inga kommentarer: