fredag 5 juni 2015

Hur kan jag ha skapat oordning för att jag ställer frågor?

Jag är medlem i en förening. Jag är ekonom och intresserad. Jag tycker att ekonomi är viktigt och att det skall vara ordning och reda. Jag vill veta, klura och lära mig mer. Jag frågar därför efter ekonomi/siffror, försöker att få förtydliganden och svar på funderingar. Jag gjorde det ifjol, med resultatet att kassören avgick. Hen vägrade att svara på frågorna. Jag gjorde det i år igen. Frågan skyfflas, i mail, mellan ordföranden, den fd kassören och den nuvarande kassören - ingen kan eller vill svara.

Plötsligt ser jag i ett mail att jag anklagas för att ha skapat oordningen. Oj, tänker jag, här lurar något i mossen. Hur kan jag ha skapat oordning för att jag ställer frågor?

Varför vill inte föreningen svara på frågorna?

A..

Inga kommentarer: