lördag 22 december 2012

Hur går det för Posten, tro?

Ja, hur går det för posten, tro? De senaste veckorna har posten kommit sent. Ofta efter klockan sju på kvällen. Posten får hämtas in med morgontidningen nuförtiden. Jag undrar om de kör nattpass. Idag, lördag, susade den förbi mitt på dagen. Jaså, jaha, de kör lördagspass också. Intressant, må jag säga.


Click to get cool Animations for your MySpace profileLöparrundan idag skedde utan större missöden. Jag kom iväg i tid. Temperaturen var skön och vänlig. Trafiken var mild, även om jag mötte bussen när jag var ute och virrade på fel sida av den smala & kurviga vägen. Stackars busschaufför. Han fick nog hicka när han upptäckte mig. Som tur var upptäckte jag honom också och hann gira i tid. I höstas, innan snön kom, så hörde man bilarna & bussarna på långt håll. Nu hörs de inte alls i vinterväglaget. Det är alldeles tyst och rätt som det är står man mitt emot en bil eller det kommer en tvärt bakifrån. Det är lite skräckigt ibland, minsann.

Internationellt körkort är nu beställt. Om det skulle visa sig att man skulle behöva ett sådant om man lämnar landet. Vilket man ju hoppas kunna göra inom kort. 

A..




Intressant.  Bloggkartan NorrtäljeNyligen.seBlogger.comKnuff bloggar.  Knuff om Posten - snövallar - löpning Bloggare om vinter -

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Dom behövde åtta dagar nu för att frakta ett födelsedagskort från mig i Malmö till Oskarshamn för en dryg vecka sedan. Snigelpost?

Reflektioner Allteftersom sa...

Ja, i juletid är det nog svårt att tro att posten skall komma fram i den tid man tänkt. Det är opraktiskt att fylla år just nu - när man vill ha kort & paket till adressaten framme på rätt dag. :)