söndag 5 januari 2014

Besökta länder och viktiga listor. :)

Mina besökta länder (när vi begrundande detta vid nyår 2011/2012) var Cypern, Spanien, Frankrike, Polen, Tyskland, Belgien, Holland, Danmark, Norge, Luxemburg, Ungern, Österrike, Schweiz, Indien, USA, Grekland, Italien, Finland, Estland, Kina, Thailand, Malta, England, Portugal och Sverige (25 st). Av dessa hade 16 besökts tillsammans med Leif.

Under 2012 besökte vi tydligen bara tidigare besökta länder, men under 2013 tillkom två nya till listan; Island (Reykjavik Marathon) och Turkiet (Istanbul Marathon). Jag är därmed uppe i 27 länder.

Jag har också 18 genomförda maraton (varav ett ultra) på min långspringarlista där några företagits i dessa nybesökta länder, men några har krävt återkomst till tidigare besökta platser (vilket inte är fy skam). Besök i andra länder och långspringaraktiviteter tillför gott till upplevelsebanken i livet. Den vill jag gärna spara mer i.

Så hur många nya länder kan det bli under 2014, tro? Och hur många långlopp - eller motsvarande typ av aktiviteter?

A..

Inga kommentarer: