lördag 19 juni 2010

Vilken fantastisk vår det har varit...

Det har varit fantastiskt trevligt med alla möten. Nya människor som brinner för sin sak.

Ja. Fantastiska möten har utspelat sig och vi ser hur värdet växer för flera i sällskapet. Några halkar lite efter och några hänger på. Några trevar, försöker och några tar riktigt fart.

Det finns utbildningar som hjälper oss vidare och det finns människor som brinner för konceptet som var och en som vill kan fråga. Det finns fantastiska förutsättningar att det skall bli riktigt bra för var och en som är med på spåret.

Gruppen har medflyt. Det smittar i energi till andra. Det skapar glädje och engagemang. Någon säger - äntligen fredag! Ja, visst är det så. Visst är det glädje och energi som ligger i tanken kring mötet på veckans sista arbetsdag. Det är något som verkligen skapar mer.

Vi har nu bara ett möte kvar inför sommaruppehållet. Det blir ett avstämnings- och höstplaneringsmöte. Därefter får vi vänta och längta ända till den 13 augusti innan vi ses igen. Då hoppas jag att vi alla har laddat våra livs- och energibatterier med sommarens värme och tillförande aktiviteter och kan återvända till vår grupp med ny inspiration.

Jag hoppas att de som funderar kring sin förnyelse i gruppen verkligen stannar kvar. Jag hoppas också att de, liksom alla vi andra, tar konceptet på allvar och finner sina vägar för att skapa mer. Till nytta - för såväl sig själva som resten av gruppen.

Jag vill lyfta fram några personer i gruppen - som särskilt tillför till min dag.

Ann Sofie och Ann står för glädje och energi. De står för engagemang. De står bakom Elviras Hemhjälp & Städning. (Sett senare kan vi konstatera att de blåser sina leverantörer. Stort! De kan INTE rekommenderas!)

Fotograf Anna Rut tar underbara bilder. Ord och bild är viktigt för mig - och där tilltalas jag starkt av Anna Rut.s bilder. Det är en fotograf jag varmt kan rekommendera.

Helén Lundgren, på Catch & Relax, talar lyriskt om skärgården. Skärgården är ljuvlig, så jag håller verkligen med om att det är något att dela med sig av. Hon tillför därtill fantastiskt till vår grupp och delar med sig av kontakter på olika sätt.

Jan Edberg, på Per Edberg Reklam, är en tystlåten och behaglig person. Han skapar reklamartiklar med mening och tillför i ord och handling.

Kerstin Ivansson, på Länsförsäkringar Bank, går inte av för hackor. Hon är småföretagarnas vän och en oerhört sympatisk person. Till henne bör du gå när du behöver en personlig bankkontakt - hon lotsar dig rätt i bankens värld.

En ny medlem i vår grupp, Katarina Salvert från Travelroom, gör mig riktigt glad. Hon har nyligen startat sitt företag. För henne kommer det utan tvekan att gå bra. Hon har verkligen det driv och den energi som behövs för framgång i egenföretagarens värld.

Pigga, glada Linda, från Lokalagenten och fantastiska Turid, från TuridUlven.com får inte heller glömmas.

Där finns fler fantastiska människor som får nämnas en annan dag.

Jag blir verkligen glad av att möta er. Ni tillför till min dag.

Anette Grinde

Inga kommentarer: