tisdag 23 december 2014

Låt oss tala om saken....

Evigheten saknar rytm
Per-Eric Söder
Black Island Books
2011
Isbn 978-91-86115-40-1

Det tar tid att läsa poesi. Det tar tid, för att man behöver begrunda orden. Fundera på vad de betyder. Känna på dem. Smaka.

Man, eller jag, behöver ta en sida i taget. Begrunda. Fundera. Vad menar han egentligen? Spelar det någon roll hur han tänkte, kanske kan jag tänka på mitt sätt när jag läser?

Spelar skillnaden roll? Ja, det kan vi kanske bara utröna om vi talar med varandra om saken. Och det gör vi ju inte.

Vi
talar
inte
med varandra
om de rader
som spelar roll

Fast vi verkligen borde
för att det kan
skapa
mervärde
för dig
och
för mig

A..


Relativt relevanta länkar;
Adlibris. Stockholms Fria. Forum för poesi och prosa. Bokus.

1 kommentar:

http://Oldmolly.bloggplatsen.se sa...

Jo, jag borde väl instämma lyrisk, men jag tycker att det mesta som skrivs i den kategorin är så tråååååkigt. Jag har försökt, men nej.
Jag tycker livet är för kort för att göra sånt som är tråkigt.