torsdag 11 april 2013

Jag tycker om ...

Det är ju ändå rent fantastiskt. Sedan vi kom hem från Indien i början av mars har det varit ett underbart vinter- och vår/vinterväder. Det har periodvis varit kallt, men solen har ofta skin´t och snön har varit vit. Det har varit - och är - riktigt vackert. Jag kan inte tänka mig att jag tyckt att denna period har varit så vacker på länge. Är den särskilt vacker i år?

Ja, visst vore det skönt med vår och värme, men det är ändå väldigt vackert som det är nu. Det tillför mängder av energi, tycker jag.

På dagens löparrunda, som blev ca 15 km, kändes glädjen i mig. Man hör naturen. Den är tyst, men fåglarna kvittrar ljuvligt vackert om man lyssnar noga. Ingen trafik, inga oljud, bara ljuvlig tystnad. Det är fantastiskt att lyssna till naturens tystnad och springa i sina egna tankar. Det är riktigt meditativt.

Ja, jag har ju en bit kvar till bra maratonform - men det är ändå väldigt skönt att springa. Man blir helt enkelt behagligt välmående av att springa. Det är en välmåendedrog, att dosera ofta och mycket. Det borde jag göra mer - oftare och längre. Helt enkelt.

För övrigt skall Marathonlöparen gå till tryck på tisdag, eller kanske var det onsdag. Det är lite nervöst och hispigt, det där med manusstopp och att få ihop en tidning till något vettigt. Men, det skall nog gå bra även denna gång. För vi måste ju tro att vi kan & hinner, eller hur?

Njut av dagen.

A..

Inga kommentarer: