måndag 13 juni 2016

Nya springskor är ett äventyr....

Mina favoritspringskor faller sönder. De som inköptes därefter likaså. De senast tillkomna är visserligen hela och springbara, men jag är ju inte helt förtjust i dem. Det är dags för nya skor. Ja, det har det varit länge förstås, men nu är det verkligen dags.

Jag går till löparbutiken i stan. Provar, peppar och bestämmer mig. Knallgrönt. Personalen dubbelkollar storleken och inser att jag har fått prova två olika storlekar, en vänster-7.a och en höger-7,5.a. Det var vad som fanns i lådan, och den enda lådan av den sorten kvar. Han blir brydd och jag blir brydd. Jag tänkte ju att båda passade bra. Förvirrande, eller hur? Nåväl, den andra butiken i stan hade både 7.or och 7,5.or i kompletta uppsättningar. Jag gick dit och får prova två uppsättningar knallrosa skor. Vänster är bra och höger är bra, men i olika storlekar. Så, vad blir det då? 7 eller 7,5? Rosa eller grönt? Ja, det blev grönt med vänster i storlek 7 och höger med storlek 7,5. Jag fick alltså gå tillbaka till den första butiken för att köpa det udda paret, det som butiken annars (sannolikt) inte skulle kunnat sälja. Win-win för båda, verkar det som.

Ny springskor är ett äventyr.

Må de nu passa när det kommer till hårt springläge, så jag slipper trassla med byte. Jag undrar, redan nu, om jag har samma storleks- (och färg-) tur vid mitt nästa springskoköp om ett år eller så?

A..

Inga kommentarer: