söndag 26 juni 2016

Midsommarafton 2016 var en särskild dag.

Midsommarafton 2016 var en särskild dag. Sofie och jag skulle åka till Öland. Ca kl 0930 fastnade vi i en stillastående bilkö strax innan Södertälje och kl 1430 tog vi oss ur den. Så länge har jag inte, vad jag kan minnas, suttit helt fast i en kö tidigare. Ja, vi var många som satt där, stillsamt och tålmodigt, och funderade över dagen, livet, förutsättningar för trafiken, mm. Ingen information, ingen lotsning - ingenting mer än stilla i trafiken 5 timmar. Sofie och jag klarade detta utan hjärnsläpp. Det känns nästan som en bragd.

DN berättade att den trasiga bron, som var skuld till dramat (Södertäljebron), kommer att vara stängd i södergående riktning under lång tid (typ 14 dgr). Jag hoppas att de (trafikansvariga för denna trakt) lyckas bättre med omlotsning av trafiken under denna tid, nu när de har lite tid på sig för detta. Det finns viss förbättringspotential här.

Det var glädjande att läsa att det på någon plats i kön spelades musik och dansades, så där i midsommaraftonstid. Det var ju ett fint drag, mycket fint drag.

Vi önskar er en fortsatt trevlig helg. Mitt råd är; håll er borta från Södertäljebron, södergående riktning.

A..




Midsommardagen var fin i Norrtälje. Sofie och jag tog en paddeltur och njöt av det fantastiska vädret. Ljuvligt fint, förstås. Sofie är en fena på att paddla (även om instruktionen just här var att hon skulle paddla rakt mot mig)!

Inga kommentarer: