torsdag 23 augusti 2012

Känslornas pekbok av Hanna Albrektson

Känslornas pekbok.
Hanna Albrektson
Gilla Böcker
Isbn 978 91 8663426 1
2012
Ålder 0-3 år

"Ibland blir man så arg att man nästan spricker. Ibland bubblar skrattet över. Och ibland känner man bara för att gråta. Hur känns det när man är riktigt lycklig? Var känns det? I magen? Eller kanske i benen? Det finns många olika sorters känslor. I den här boken ryms både skratt och gråt." - Ja, så står det i beskrivningen av boken och ja, visst är det så.

Just nu borde jag ha haft ett barnbarn här, för att läsa boken för hen och för att se de reaktioner som skapas. Men, nu har jag ju inga sådana. Eller också borde jag ha haft en mor eller far som läser för sitt lilla barn här, där jag också får se förälderns minspel och teater när hen visar barnet vad som står och visas. Jag ler när jag känner hur de gör. Jag kan se fina Lina framför mig, när hon läser för sin lilla Frank. Jag kan se hur hon "teatrar" och visar honom vad som står och vad som menas. Jag kan se hans skratt och hans miner när han försöker likna hur det är att vara skrattig eller arg, eller kanske blyg eller cool.

Av Känslornas pekbok blir man glad. Bara så, helt enkelt.

För övrigt är jag förtjust i förlaget Gilla Böcker. 


Boken kan köpas t ex hos Adlibris. Bokus. Gilla Böcker.

Anette Grinde


Andra läsvärda böcker är t ex ..... (klicka på boken för recension)
















 
LänkarKnuff - Intressant.  Bloggkartan NorrtäljeNyligen.se.  Bloggportalen.se.   Knuff om Hanna Albrektson - Bloggare om Gilla Böcker -   Blogger.com.  

Inga kommentarer: