lördag 8 februari 2014

Hur gör jag med min längtan och mina drömmar?

Spenat. Jag kände en stark längtan efter spenat. Jag tog fram spenaten, potatisen och laxen och tänkte det som en god kombination. Till detta ett gott Chardonnay.

Vi lagade maten tillsamman, njöt av måltiden och avslutade kvällen med musik och ordtävlan på TV. Vanligt, vänligt och trivsamt. Så småningom mötte jag John Blund.

Nästa morgon skulle något värmas i micron och vad hittade jag där? - Jo, spenaten. Jag tittade på den och undrar hur min längtan kunde försvinna så kapitalt, så att den helt glömdes bort.

Är det så med resten av min längtan också? Att den helt kan glömmas och bytas mot bara tom luft eller krassa måsten?

Så fasansfullt det vore om jag behandlar min längtan så. Det tål att tänkas på. Hur gör jag egentligen med min längtan och med mina drömmar?


Ps....
Nu finns det fler chanser att lyssna på ord om vår resa i Indien (som t ex beskriver frågor om drömmar & längtan). 
13 mars 2014; Rotary Norrtälje 
8 september 2014; Sundbybergs församling

Inga kommentarer: