måndag 3 maj 2010

Det finns människor som gör...

och det finns människor som väntar.

Det finns människor som samlar på något. De tillhör, åtminstone i något sammanhang, kategorin "människor som gör".

Man kan samla på mycket. Någon samlar på minnen, någon på frimärken, någon på grisar, någon på grodor och någon på marathonlopp. Just nu har en man samlat på sig 700 st genomförda marathonlopp. Detta finner jag starkt imponerande. Glädjande och imponerande. Och inspirerande. Jag har ännu bara genomfört 4 st - så 700 ter sig ogenomförbart. Vilket det naturligtvis inte är. - Men jag kan förundras över att någon har kunnat genomföra 700 lopp. Förundras och glädjas.

En annan man samlar just nu på steg och upplevelser på sin färd tvärs över USA. Han springer. Ensam. Han har gjort det en gång tidigare, så han vet vad han har givit sig in på. Jag blir glad och inspirerad när jag läser om hans steg, trots att det ibland ter sig ensamt, pinigt och långt. Jag förundras och gläds....

A ...


Inga kommentarer: