tisdag 4 augusti 2009

Kajaktiv - 100 sidor inspiration för paddlare....

Kajaktivs katalog - för ett aktivare kajakliv 2009 - nådde mig. Och jag blev återigen otroligt frestad att återgå till ett aktivt paddlingsliv. Det är några år sedan jag paddlade, men hu - så fantastiskt skönt det var.

Jag minns känslan när man glider över vattnet en solig sommardag. Jag minns det ljuva vattnet, den fantastiska skärgården och de tysta stunderna. Jag minns känslan av utsatthet, men samtidigt tryggheten. Jag minns glädjen och njutningen.

Nu - är tid. Att köpa en ny kajak så att oxå min vän kan paddla.
Nu - är tid. Att köpa en ny kajak så att oxå min dotter kan paddla.
Nu - är tid. Att sätta dem i kajaken, för en övningsstund med tippning och uppstigning i kajaken.
Nu - är tid - att återuppta kajaklivet igen.

Anette Grinde

Inga kommentarer: